Rahsia Awet Muda.^^


Salam. 

Saya ada seorang ibu saudara yang punya anak 5....4 perempuan dan seorang anak lelaki bongsu.  Umurnya saya kira mencecah hujung empat puluhan. Tapi bila dia berdiri di samping anak-anak daranya, kalau orang tak kenal mesti ingat dia kakak yang sulung. Sebab beliau nampak sangat remaja.Orangnya genit  dan cantik tanpa perlu sebarang solekan tebal.  Bila diperkenalkan sebagai ibu kepada 5 anak ini ramai yang tak percaya dengan usia beliau. Anak-anaknya gemar menyakat " Alah, ibu perasan la tu.." ^^ 

Saya mengorek-mengorek rahsia beliau...kata beliau mengamalkan  supplemen dan jamu sejak muda.  Owh, the secret is NO SECRET.Memang patutla..^^ Semua orang tahu untuk mengekalkan keremajaan, selain menjaga aspek kesihatan luaran, yang paling penting adalah menjaga kesihatan dalaman dengan mengamalkan pemakanan yang kaya dengan Vitamin A, C, E, Vitamin B Compleks, zink, selenium, zat besi dan sebagai.

Jadi saya mahu kongsi tips awet muda yg saya ekstract dari Mommy Hadha


  • Mengamalkan pengambilan suplemen~ Amalkan suplemen Shaklee secara konsisten
  • Teruskan amalan suka beriadah. 
  • Hubungan baik dengan suami dan orang di sekeliling, sebab kalau suka bergaduh dan mengumpat orang , muka sure masam 24 jam. Menggalakkan proses kedutan.[TAK MAU!]
  • Ceria dan positif selalu.
  • Lalui hidup dengan relax.
  • Hubungan dengan ALLAH kena jaga.
  • Diet yang tepat
  • Rajin bersosial dan berdiskusi untuk minda yang sentiasa hidup dan muda
  • Rajin membaca
  • Rajin mengaji

 Ok, itu untuk tips awet muda. 

Saya mahu memperkenalkan GLA Complex, antara supplemen untuk anti penuaan yang famous dikalangan pengguna Shaklee.



 Tahukah anda tentang kebaikan GLA ini? GLA·atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita.Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.


Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopous
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangani ekzema
  • Menghilangkan jeragat
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol
  • Untuk fungsi saraf
GLA dikatakan membantu mengurangkan keradangan yang biasa dalam sindrom pra-haid(PMS), arthritis rhematoid dan eczema. Selain itu GLA membantu mengurangkan sakit dan kebas yang berkaitan dengan masalah kencing manis. GLA juga dikatakan dapat membantu mengawal kencing manis (jenis 2) dengan membaiki kadar insulin & kolesterol. GLA juga membantu dalam menyingkirkan lebihan berat badan terutama bagi yang ingin mengurangkan berat badan.




Saya ada berikan mak  GLA Complex untuk beliau makan. Mak mertua saya yang dah masuk usia lima puluhan dan melalui proses menopous selalu mengadu susah tidur malam (insomnia), mengalami hot flushes, resah, kadang-kadang rasa sedih tak semena-mena...mood swings. Saya jelaskan pada mak yang itu simptom biasa apabila menopous. Jadi saya beri mak GLA Complex supaya dapat bantu mak  tangani hormon yang tak stabil dalam badan. Jadi setelah seminggu mak ambil GLA Complex, feed back dari mak sangat menggembirakan saya. Mak kata mak mudah tidur, pukul sepuluh mata mak dah mengantuk. Mood ok, hot flushes dah berkurang. Dia rasa serasi sangat dengan GLA complex ni. Tambahan pula mak ada diabetes, sesuai sangatla GLA complex yang berfungsi untuk kawal penyakit itu. Saya akan update lagi tentang mak bila saya jumpa dengan beliau Ahad ni ya. ^^


Jadi untuk anda yg mahu kelihatan cantik dan berseri.. apa kata cuba Euphoria Skin Set D (mengandungi B Complex, Vitamin C dan Vitamin E  Shaklee) +GLA (1 botol)  .Jika anda berminat, sila dapatkan konsultasi dari saya cara pengambilan yang betul dan saya berikan konsultasuntuk keberkesanan pengambilan vitamin terutama mereka yang impikan kulit wajah yang bersih dan berseri. Jangan segan-segan untuk hubungi saya jika mahu bertanya mahupun membuat pesanan. Take care and have a nice day!


xXRedcomelXx



0 comments:

Post a Comment