Sukar Mengandung Akibat Period Tak Teratur?

    credit to Yadzroom Digital Studio

         Semua pasangan yang telah mendirikan rumah tangga pasti inginkan cahayamata. Adik biras saya Lina, akan mendapat cahaya mata pada hujung bulan ini dan saya doakan semoga kelahiran baby dipermudahkan. Amin. Dia bawa khabar gembira bila bertandang ke rumah saya semalam. Adik bongsunya ada mengalami masalah period yang tidak berhenti-henti, dan setelah mengambil GLA Complex masalahnya dah tiada lagi. Saya happy betul! ^_^ Belum habis sebotol pun kan Lina? Alhamdulillah. Walaupun setiap individu berbeza tahap penyembuhannya, namun kita harus berusaha supaya dapat menyelesaikan masalah yang dihadapi. Begitu juga dengan masalah sukar mengandung akibat period yang tidak teratur. Ada hujah yang mengatakan ianya di sebabkan ketidakstabilan hormon.


pix_middle


pix_topright

Menurut Dr Hamid Arshat, pakar sakit puan.
Haid yang tidak teratur pusingannya, biasanya ini terdapat dikalangan wanita  yang agak gemuk atau berlebihan timbang berat ikut ukuran tingginya.    Ada juga berlaku  pada wanita yang tubuh badanya sederhana atau kurus akibat daripada gangguan hormon  yang berlaku secara semulajadi.    Bagi mereka yang gemuk, cara untuk memulihkan kitaran  haid secara normal ialah dengan mengurangkan berat badan tetapi bagi mereka yang normal  atau kurus berat badannya, tidak perlu bimbang selagi ia belum berkahwin.    Malah keadaan  keluaran haid yang jaraknya panjang antara satu haid dengan satu haid yang lain, mungkin  ada kesan baik terhadap kesihatan wanita tersebut. Tentang kesuburan, memang benar wanita yang haidnya tidak teratur dan lambat datang,  memang kurang  subur.  Tetapi keadaan ini biasanya boleh diperbetulkan dengan beberapa  kaedah rawatan kesuburan.
*************************************************************************** 
Menurut Perunding Obstetrik dan Sakit Puan Pusat Perubatan Pantai Cheras, Dr Suriati Akmal Mahari, kitaran haid yang tidak menentu antara gejala menunjukkan seseorang wanita itu mungkin mengalami sindrom ovari polisistik (PCOS), punca lazim menyebabkan seseorang itu kurang subur. 
“PCOS adalah satu keadaan penyakit sistem reproduksi yang berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yang memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi. Kajian menunjukkan 90 peratus wanita yang mengalami haid tidak teratur mengalami PCOS dan 30 peratus yang tidak mengalami haid langsung didapati mengidap PCOS.
“Ia adalah masalah paling lazim yang menyebabkan seseorang wanita itu gagal hamil, tetapi malangnya sehingga kini tidak ramai yang menyedarinya.
Adakah supplemen Shaklee yang boleh membantu?


GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Ia membantu mengimbangkan hormon di dalam tubuh badan kita. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.



Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangai ekzema
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol
  • Untuk fungsi saraf

Jom tengok testimoni 


Moga entry ini dapat membantu mereka yang memerlukan.

Love,
Redcomel.

     

8 comments:

  1. Di mana tempat untuk mendapatkan produk ini di sarawak....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Nurseema. Produk Shaklee yg terdekat dgn Sarawak adalah Shaklee cawangan kota kinabalu. Saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia untuk mendapatkan produk ini hubungi saya di 019-6154956. Tqvm. :-)

      Delete
    2. Berapa harga produk tersebut....?

      Delete
    3. Harganya RM83 termasuk penghantaran Norseema.

      Delete
    4. Penghantaran menggunakan pos laju ke? macam mana saya nak bayar produk tersebut...

      Delete
    5. Ya Nurseema, penghantaran guna pos laju, nnt saya berikan tracking no. Pembayaran boleh gunakan Maybank2u atau Cimb. Norseema boleh sms saya di 019-6154956 utk berikan alamat penghantaran.

      Delete
  2. Assalamualaikum sy rohaidah dri lahad datu sy nk oder produk shaklee cm mna yek?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum sy rohaidah dri lahad datu sy nk oder produk shaklee cm mna yek?

    ReplyDelete