Vitamin Untuk Kulit Yang Lebih Anggun & Cantik

Assalammualaikum dan Salam sejahtera.

       Semakin ramai yang menyedari kebaikan vitamin untuk kulit dan Set D merupakan antara set yang paling mendapat sambutan. Ini kerana bukan ianya bukan sahaja tertumpu kepada penjagaan kulit ,Bonus untuk pengamalnya, ia menjadikan tubuh badan sihat, dan tubuh badan yang sihat memancarkan keserian kulit dari dalam.

     Kenapa penjagaan kulit penting dan kenapa kita perlukan vitamin untuk mendapat kulit yang cantik ? Penjagaan kulit bukan sekadar sains kosmetik , ianya sebagai pelindung utama tubuh badan kita PALING UTAMA memandangkan ianya merupakan organ terbesar yang kita ada dan paling utama untuk dijaga agar lapisan dalaman serta organ dalam terjaga rapi daripada di terjah oleh segala mak nenek virus dan bakteria yang ada di luar.KUNCI UTAMA KESIHATAN adalah KULIT. Kulit merupakan "First Line Defense" yang melindungi tubuh badan kita daripada virus, bakteria, fungus dan bendasing. Ia mengekalkan bendalir dalam badan supaya suhu badan stabil, dan kulit juga adalah tempat penyimpanan  dan penghasilan Vitamin D, vitamin yang penting untuk penyerapan kalsium yang penting untuk tulang.



SET VITAMIN KULIT (SET D)
  • Vitamin C untuk membentuk kolagen. Kolagen ibarat simen yang mengikat batu-bata (protein), supaya kulit sentiasa kenyal. Kekurangan kolagen membuatkan tubuh anda mudah lebam dan calar, kering dan bersisik. Kolagen yang cukup daripada Vitamin C yang baik membuatkan kulit anda kelihatan bersinar dan gebu,
  • Vitamin B Complex ( B for Beauty) menjaga kesihatan kulit daripada dalam. Ia membantu mengurangkan garis-garis halus di kulit. Vitamin B Complex juga penting untuk melanin yang memberi warna pada kulit. Lebih kerap anda berada di bawah matahari, lebih banyak B Complex diperlukan.
  • Vitamin E yang memang diketahui umum adalah vitamin untuk kecantikan kulit, melawan penuaan. (kedut of course!). Vitamin E bersifat anti-oksidan dalam bentuk fat-soluble (manakala Vitamin C tadi dalam bentuk water-soluble).

 MESTI ADD ON ESP YANG MARVELOUS!


Kulit menjadi kusam mempunyai kaitan dengan zat yang diperolehi oleh kulit seseorang.Tahukah anda bahawa kulit wajah kita boleh bertukar dalam masa 3 minggu. Ini kerana sel kulit wajah hidup selama 3 minggu dan kemudian akan bertukar kepada sel baru.Dan jika kita tidak mengambil makanan yang berzat, bagaimana kolagen boleh terbentuk? bagaimana sel baru boleh keluar disamping menyingkirkan sel lama atau sel mati? Sebab tu kulit nampak kusam. 



Sel terbentuk daripada protein. Mana datangnya sumber protin? Sumber protien kita perolehi  dari ikan, ayam, telur, kekacang.Namun begitu protin yang kita perolehi sering termusnah akibat daripada cara masak yang tidak betul. Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka protien yang kita cuba perolehi dah musnah. Protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius. Kerana itu kita digalakkan mengambil supplement protein. Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseri.
 


Saya sendiri mengamalkan set D dan ESP ni untuk kesihatan, tambahan pula saya menyusukan anak bongsu saya Rayan Comel dan bonusnya, kulit saya alhamdulillah bebas jerawat dan masalah kulit.





Hubungi saya di admin@redcomelmall.com ataupun di talian/ sms019 6154956. Konsultasi percuma.

0 comments:

Post a Comment