PERLUKAH ANDA KEPADA VITAMIN?


Assalammualaikum dan Salam sejahtera.

 Gaya hidup yang serba pantas dan cepat pada hari ini membuatkan kita tidak menitik beratkan makanan yang kita ambil. Restoran makanan segera ataupun makan diluar menjadi pilihan bagi mereka yang bekerja dan tidak sempat menyediakan "home cooked meal". Ada yang berkira-kira dan tertanya-tanya, perlukah kita kepada supplemen? Ya dan Tidak.

Ya; anda perlu kepada supplemen tambahan jika anda tidak suka makan sayur-sayuran dan buah-buahan, jika anda jarang sekali bersenam, suka makan McDonald, KFC, Pizza, jarang masak di rumah , piramid makanan yang anda amalkan terbalik, merokok dan terdedah kepada asap rokok.

Anda tidak perlu kepada supplemen tambahan  jika anda sangat sukakan buah-buahan dan sayur-sayuran, bersenam 3 kali seminggu selama 30 minit, tidak makan makanan segera atau fast food, masak di rumah sentiasa dan menyediakan home cooked meal yang sihat, tidak merokok dan tidak terdedah kepada pencemaran.




Kumpulan yang mungkin menghadapi masalah kekurangan nutrisi dan vitamin:

1.Kanak-kanak yang sedang membesar

2.Remaja yang mempunyai gaya hidup yang sibuk dengan tekanan peperiksaan dan sukan mungkin memerlukan pemakanan tambahan. Kalsium atau mineral tambahan juga dapat membantu menyediakan asas yang baik bagi tulang yang kuat untuk kemudian hari.

3.Mereka yang vegetarian dan tidak memakan protein haiwan mungkin akan mengalami kekurangan vitamin B.

4.Mereka yang mengalami tekanan dan sibuk (contohnya: wanita yang cuba mengimbangkan di antara kerjaya dan menjaga anak-anak), sering mengamalkan diet atau mengabaikan waktu makan, atau hidup dengan makanan segera mungkin akan mengalami kekurangan vitamin dan mineral.

5.Individu yang kuat bekerja

6.Mereka yang alah kepada laktosa atau makanan-makanan tertentu.

7.Wanita hamil, bagi menggalakkan perkembangan fetus yang sihat dan untuk mengekalkan kesihatan mereka sendiri.

8.Wanita yang sedang berpantang

9.Wanita yang menyusukan anaknya

10.Mereka yang merokok dan kuat minum minuman keras.

11.Wanita yang mengalami menopaus.

12.Orang tua yang tidak berselera makan.

13.Mereka yang sakit, sedang dalam proses sembuh dari sakit atau selepas melalui pembedahan.

Anda masih mencari supplemen  yang selamat, berkesan, semulajadi tanpa bahan sintetik.Saya pilih Shaklee, semulajadi, selamat dan terbaik. Kualitinya di perakui.



Untuk membuat tempahan dan jika mahu menjadi ahli Shaklee anda boleh hubungi :
KHAIRANI BAHAUDIN ID 866293
PM ke : www.facebook.com/messages/Redcomel
Call/Sms/WhatApp : Pn Ani 019-6154956
www.redcomelmall.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment